Práce makléře je o neustálém pohybu, cestování a potkávání se s lidmi. Nyní jsme se ocitli v situaci, kdy musíme většinu naší práce přesunout do domácího prostředí. Jak se s touto situací vypořádat, co vše nám práci z domova ulehčí či jaké moderní komunikační nástroje používat? To vše se dozvíte v dnešním článku!
Vymezte si pracovní prostor
Zdá se vám zvláštní, že začínáme zrovna tímto bodem? Většina lidí, kteří pracují z domova vám ale potvrdí, že tato jednoduchá rada značně zvyšuje efektivitu a soustředěnost. Najděte si v domě či bytě tichý, klidný kout, ze kterého si uděláte pracovnu. Dodržujte pravidlo, že na tomto místě se věnujete striktně pracovním záležitostem. Uděláte tak mnohem více práce za méně času. Neodnášejte si pracovní povinnosti do míst, kde byste měli naopak relaxovat.
Utvořte si denní harmonogram
Pro mnohé lidi, kteří začínají pracovat z domova, je ze začátku velice těžké oddělit pracovní dobu od volna a soukromí. Pokud jste byli zvyklí řešit většinu pracovních úkolů v kanceláři, může to být problém. Zkuste si proto rozvrhnout jednotlivé části dne dle harmonogramu. Zlaté pravidlo time managementu doporučuje mít denní bloky rozděleny tak, abyste se 8 hodin věnovali práci, 8 hodin soukromým aktivitám a 8 hodin spánku a relaxaci. Pokud máte například vymezenou hodinu a půl na oběd s vaší rodinou, zkuste zcela vypnout a užívat si jen příjemně strávený čas s nejbližšími. Nemyslete přitom na práci! O to odpočatější a svěžejší se vrátíte k dalším úkolům.
Jako byste vstávali do práce…
Pokud vám něco pomůže držet si pojem o čase vymezeném pro soukromí vs. pracovním aktivitám, pak je to dodržování režimu. Mnoho odborníku na práci z domova doporučuje každý den vstávat ve stejnou hodinu a připravit se tak, jako byste odcházeli do práce. Ranní hygiena, úprava zevnějšku, snídaně – jen tak se neztratíte v časové bezbřehosti domácího prostředí. Pravidelnost navíc svědčí tělu i psychice. Pokud se naopak ještě rozespalí přesunete rovnou ke svému počítači, či posnídáte bezmyšlenkovitě u čtení ranních e-mailů, budete si za nedlouho připadat jako v neustálém pracovním nasazení.
Týdenní a denní seznamy úkolů
Vytvářejte si týdenní a denní seznamy pracovních úkolů, které chcete dotáhnout do konce. A odškrtávejte… Nejenže neztratíte přehled o tom, co je třeba udělat, ale budete mít i dobrý pocit, až budou úkoly mizet z vašich poznámek.
Nemáte co na práci? Začněte pracovat s databázemi!
Možná řešíte úplně opačnou situaci. Veškeré případy jste dotáhli do konce a nyní nemáte co na práci. Zkuste to brát jako příležitost. Určitě se ve vašem realitním podnikání nachází něco, co jste chtěli dát už dávno do kupy, ale odkládali jste to pro nedostatek pracovního vytížení. Nyní je ta pravá příležitost k nápravě. Co třeba efektivní práce s databázemi? V následujícím článku si můžete přečíst, jaké výhody vám zavedení tohoto systému přinese.
Pro komunikaci používejte moderní nástroje
Současná situace s pandemií koronaviru znemožnila osobní schůzky s klienty i s vašimi spolupracovníky. Na řadu proto kromě běžných e-mailů přicházejí moderní nástroje komunikace. Pro volání a psaní zpráv můžete využívat nejoblíbenější aplikace jako Skype, Messenger či WhatsApp. Zde můžete vytvářet skupiny více uživatelů a konverzace pojmenovávat, například podle obchodních případů. V dané konverzaci ke konkrétnímu tématu si pak s kolegy můžete pomocí rychlých zpráv vyměňovat aktuální informace. Vše pak budete mít přehledné a snadno dohledatelné.
NÁŠ TIP: Aplikaci WhatsApp si můžete instalovat i na svém PC nebo notebooku a propojit ji se svým telefonním číslem.
Veďte online porady týmu
Pracujete s kolegy v týmu a jste zvyklí na pravidelné porady a meetingy? Popovídat si můžete i na dálku, jako byste seděli zrovna ve své zasedačce. Začněte používat online nástroje pro vedení videokonferencí. Za nás rozhodně doporučujeme aplikaci ZOOM nebo Whereby. Oboje si můžete stáhnout zdarma ve free verzi pro jednu konferenční místnost. Na současnou situaci zareagovali i giganti jako Microsoft se svou aplikací TEAMS či Google a jeho Hangouts Meet. Obě tyto služby umožňující videokonference nyní můžete získat se slevou i v rozšířené verzi.
Šlápněte do marketingu
Neměli jste čas věnovat se vlastní propagaci a přes přísun pracovních povinností jste sebeprezentaci odkládali stranou? Konečně máte možnost sjednotit všechny své zápisy v online prostředí – ujednoťte si kontakty, texty a odkazy na web. Zkontrolujte si své profily na sociálních sítích i marketingové tiskoviny a dejte všem propagačním materiálům i komunikačním nástrojům stejnou „štábní kulturu“. Naplánujte si pravidelnou rozvahu o strategii vašeho marketingu a zamyslete se nad tím, jaká je vaše přidaná hodnota oproti konkurenci. Určete si SMART cíle, sepište si argumentaci a body pro efektivní komunikaci s klienty pro rozptýlení jejich obav. Zkuste zkrátka posunout své podnikatelské cíle správným směrem. Začněte se řídit heslem: „Nikdy nevíš, koho inspiruješ.“
Věnujte se samostudiu a vzdělávání
Kdy jindy když ne teď! Slibujete si, jak znovu začnete s angličtinou, nebo se budete věnovat pravidelně józe a meditacím? Už dlouho vás láká kurz zaměřený na time management nebo oceňování nemovitostí? Využijte tuto příležitost a udělejte si malý průzkum! YouTube je nekonečná studnice inspirace, návodů, workshopů a tutoriálů. Najděte si svého oblíbeného spíkra či influencera, poslechněte si jeho přednášky nebo se rovnou přihlaste do online kurzu či na webinář. K výuce cizího jazyka vám dobře poslouží mobilní aplikace, která vám každý den bude připomínat novou várkou slovíček či slovních spojení. Stačí si vybrat z široké nabídky tu, která vám bude nejvíce vyhovovat. I přebytek volného času se dá využít smysluplně.
Nezapomeňte na pravidelný pohyb
Sice až na posledním místě, přesto jeden z nejdůležitějších bodů. Díky pravidelnému pohybu se budete cítit lépe, vypadat lépe, snadněji zvládat stres, a hlavně posílíte imunitní systém. Miliony videí a fitness motivace najdete opět na YouTube. Mnoho fitness instruktorů připravuje pro své fanoušky fitness výzvy – týdenní, 14denní či měsíční. Stačí se do toho s chutí vrhnout.
Přejeme vám příjemné dny na home office!