Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

OHLÉDNUTÍ ZA CONVENTION 2019 aneb práce s databázemi

Efektivní práce s kontakty a s databází klientů je v realitním podnikání nezbytnou nutností, což potvrdilo i letošní RE/MAX G8 Convention 2019. Většina úspěšných makléřů a realitních týmů s databázemi pracuje. Mají tak podrobný přehled o jednotlivých obchodních případech, které jsou propojeny s kontakty, úkoly a kalendářem – to vše jim značně ulehčuje práci a vnáší systém do každodenního života.

Výhody práce s databázemi

Přednášku o práci s kontakty vedli dva makléři RE/MAX G8 Reality, kteří pracují v týmu. Martin Štrojsa a Martin Boháč z realitního týmu Vrzáková & Boháč se na výhodách, které jim práce s databázemi přinesla, jednohlasně shodli. „Mnoho makléřů dodnes databázi vidí tak, že si v nějakém systému evidují jednotlivé kontakty, kterým nahodile odešlou hromadnou mailingovou kampaň. Práce s komplexní databází ale poskytuje mnohem více,“ řekl na úvod Martin Štrojsa.

Přehlednost na prvním místě

Oba přednášející makléři potvrdili, že pro práci v týmu je práce s komplexnějším CRM systémem (Customer Relationship Management) naprostou nutností, pro jednotlivce pak velkou výhodou, pokud chce mít přehled o jednotlivých aktivitách. „V týmu máte rozjednáno několik zakázek a obchodních případů, každý se přitom nachází v jiné fázi a zapamatovat si detaily ke každému z nich je takřka nemožné,“ vysvětluje Martin Boháč, jehož tým používá k práci CRM systém Pipedrive. 

Martin Štrojsa si vybral RayNet a říká: „Velkou výhodou obou systémů je, že máte vše na jednom místě – veškeré informace zadáváte sem a tím i dochází k propojení jednotlivých pilířů.“ (viz obrázek) „U kontaktu automaticky dohledám konkrétní obchodní případ, mohu se podívat, jaké schůzky s klientem proběhly, jaké byly cíle schůzky a následné výstupy, vidím veškeré proběhlé prohlídky včetně termínu a finálního vyjádření atd. Každý kontakt se dá navíc rozšířit o kolonky typu svátek, narozeniny apod.“ Takový přehled pak zlepšuje komunikaci a vztahy s klienty. Celý systém lze zároveň napojit na e-mailingový nástroj pro tvorbu kampaní.

Sdílený kalendář i checklisty

Díky sdílenému kalendáři se dají lépe delegovat úkoly v rámci týmu. Všichni vidíme, kdo kdy má či měl schůzku, i jak dopadla. Je to nezbytná součást týmové práce,“ uvádí Martin Štrojsa. 

Na samostatné obrazovce lze vidět výpis obchodů/obchodních případů, které jsou rozjednané, probíhající či hotové, v jaké fázi rozpracovanosti se nachází, či jaké další kroky je potřeba udělat. Makléř si v rámci systému může vytvořit vlastní checklist případu, díky kterému má perfektní přehled o základních milnících a úkolech. Ať už se to týká konce platnosti smlouvy, zda zajistil přepis energií, kdy došlo k předání nemovitosti atd.

Evidence i statistiky

„Pokud si vše v rámci týmu dobře evidujete, dochází k měření současného stavu a vy získáváte přístup k zajímavým statistikám. My například vidíme naše nabídky, jakým způsobem jsme oslovili potenciálního klienta, v jakém stavu se nachází a u kolika z nich došlo k podepsání smlouvy. I z toho se pak dá vyvozovat další postup a nastavování strategie do budoucna,“ vysvětluje Martin Boháč, který na přednášce zprostředkoval zajímavý vhled do dat jejich realitního týmu. „Stejně tak se můžeme podívat, kolik nabídek nedopadlo a evidujeme si, z jakého důvodu – například že potenciální klient nekomunikuje, či se rozhodl pro samoprodej. Kontinuální práce s CRM systémem tak poskytuje celému týmu velice důležitou zpětnou vazbu,“ uzavírá své vyprávění Martin Boháč.

Chcete také rozjet kariéru?

Začátek podnikání nebyl nikdy snazší. S podporou, zázemím a mentoringem od zkušených kolegů se rychle zorientujete
Sdílejte článek svým přátelům
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Autor článku

Nejnovější články

O nás – aneb co je RE/MAX G8 Reality?

Přehrát video

Kategorie

Štítky

Zůstaňte s námi v kontaktu