Práce realitního makléře je mnohem víc než jen zprostředkování prodeje nebo nájmu nemovitostí. Je to dynamická profese, která zahrnuje širokou škálu činností. Věděli jste například, že velkou část pracovního dne zabere makléři marketing?
Realitní makléř je odborník, který klientům pomáhá s prodejem, nákupem nebo pronájmem nemovitostí. Jeho práce začíná poradenstvím – vysvětluje fungování trhu, radí s nastavením realistické ceny a identifikuje klientské potřeby a přání. Kromě toho, že makléř zajišťuje prohlídky nemovitostí, řeší také marketing. Nedílnou součástí práce profesionálního makléře je přilákat potencionální kupce nebo nájemce. To zahrnuje přípravu atraktivního inzerátu, kvalitní fotografie, kterým často předchází home staging (úprava prostoru pro nafocení a prohlídky), zajištění vyklizení nemovitosti či drobných oprav. Nedílnou součástí a konkurenční výhodou je také znalost místního prostředí. Samotná prohlídka je již třešničkou na dortu.
A co ještě má realitní makléř na starost? Jeho den není pouze o práci v terénu, ale musí zajistit taky potřebné dokumenty a smlouvy. Běžně je tak v kontaktu s právníky, bankami nebo katastrálními úřady. Komunikace je při prodeji i pronájmu základ. Jsme rádi, že v našich řadách máme v tomto ohledu jenom ty nejlepší makléře.