Úroveň kvality práce realitních makléřů se od sebe může velmi lišit. Jsou tací, kteří sledují trendy a neustále přemýšlí, jak pro svého klienta udělat ještě něco navíc. A pak jsou makléři, pro které je důležité nabrat zakázku a o zbytek se už příliš nestarají. Nekvalitní práci poznáte na první pohled. Bohužel se pak často podepisuje i na prodejní ceně nemovitosti. V nejhorším případě přijde majitel o stovky tisíc, které by mu profesionální makléř dokázal vydělat. V dnešním článku se proto podíváme na to, jak se při prodeji nemovitosti správně postupuje, co všechno musí makléř zajistit a jak by měla vypadat práce profesionála v oboru.
Home Staging
Stejně jako řada jiných aktivit spojených s prodejem nemovitosti se takzvaný home staging objevil poprvé v Americe. Proto makléři RE/MAX G8 Reality pravidelně sledují práci jejich amerických kolegů, u kterých tam často nachází inspiraci pro vlastní projekty. Home staging je série aktivit, které mají za cíl připravit dům nebo byt pro focení a následné prohlídky.
Nemovitost musí být pro budoucí zájemce atraktivní a lákavá na pohled. Je to důležitý postup, který pomáhá při prodeji dosáhnout nejlepší možné ceny. Často panuje chybný dojem, že úkolem home stagingu je zamaskování nedostatků. To ovšem není pravda. Home staging se vůbec netýká technického stavu nemovitosti. Jeho úkolem je případným zájemcům ukázat, jaký prostor se jim nabízí a také vzbudit představu, jak by se zde mohlo bydlet. Ostatně podívejte se sami, kterou z nabídek byste upřednostnili.
Ukázky fotografií před a po
Ložnice
Obývací pokoj
Kuchyně
Někteří makléři dokonce mají vlastní nábytek, kterým prázdné domy a byty před prodejem vybavují. Nový majitel si díky tomu snadněji představí svůj budoucí domov.
Fotografie
O profesionálních fotografiích se bavit ani nemusíme. Fotografie pořízené v šeru mobilním telefonem většina zájemců na realitních portálech rovnou přeskočí. Proto makléři používají služeb fotografických specialistů, kteří přesně ví, v jakou hodinu mají nemovitost fotit, aby získali co nejlepší světlo. Ví také, z jakých úhlů mají nemovitost fotit a čemu věnovat pozornost. Opět není cílem cokoli „zamaskovat“, ale naopak upozornit na přednosti konkrétní nemovitosti.
Ukázky špičkových fotek ČR
Ukázky špičkových fotek USA
V další části seriálu se zaměříme na videa, drony a virtuální prohlídky.