Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Využití AI v praxi realitního makléře

Umělá inteligence a strojové učení jsou stále více používány v různých oblastech života a podnikání. Reality nejsou výjimkou. Již nyní mohou makléři využívat umělou inteligenci k vylepšení svých služeb a obchodního modelu. Jedním z hlavních způsobů, jak jim může umělá inteligence pomoci, je zjednodušení a zrychlení práce spojené s prodejem nemovitostí. Obecného seznámení s aktuálně dostupnými nástroji se týkal také seminář, který vedl Honza Štohanzl.

Na semináři o využití AI v realitních službách bylo řečeno, že tyto nástroje mohou být velmi užitečné pro přípravu textů, jako jsou marketingové materiály a kampaně nebo inzeráty nabízející nemovitosti. Jedním z těch aktuálně nejdůležitějších nástrojů je ChatGPT, který dokáže generovat texty, odpovídat na otázky, a dokonce vést konverzace s uživateli. To vše zvládne i v češtině. Využití ChatGPT pro přípravu textů má řadu výhod jako je rychlost a konzistentnost textů. „Makléřům pomůže s tvorbou kvalitního a srozumitelného článku, inzerátu nebo například mailu. To samé platí v případě, pokud potřebujete pomoci s přípravou cizojazyčného textu pro vaší zahraniční klientelu,“ říká Jan Štohanzl ze skupiny G8 Reality. 

Kromě ChatGPT byly představeny i další AI nástroje, které mohou být využity v realitních službách. Jedním z nich je například Studio D-ID, pomocí kterého lze vytvářet videa z jediné fotografie a doplnit je jakýmkoliv hlasovým doprovodem. Bez problémů si poradí i s češtinou.

Dalším byla webová aplikace Cleanup Pictures, která dokáže z fotografií pomocí umělé inteligence odstranit nežádoucí předměty. Takový nástroj najde uplatnění především při dodatečných úpravách fotografií prodávaných nemovitostí. Interior AI pro změnu pomůže s virtuálním stagingem, tedy úpravou interiérů po nafocení. Téměř nekonečné možnosti se otevírají s využitím služby Midjourney, která pomocí umělé inteligence generuje obrázky na základě textového zadání. 

„Umělá inteligence ale do budoucna dokáže pomoci také se stanovením ceny nemovitosti nebo identifikací zájemců o konkrétní typ nemovitosti. Pro makléře tak skýtá celou řadu velice užitečných nástrojů, díky kterým mohou být efektivní a minimálně o krok napřed před konkurencí. Při pohledu do blízké budoucnosti se zdá být škála možností této technologie prakticky neomezená,“ dodává Jan Štohanzl.

Tento článek byl ze zhruba 70 procent vytvořen pomocí ChatGPT.

Chcete prodat svojí nemovitost?

Neprodávejte svojí nemovitost zbytečně pod cenou. Naši makléři vám v průměru pomohou získat o 7,12% více, než kdybyste se o to pokoušeli sami.
Sdílejte článek svým přátelům
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Autor článku

Nejnovější články

Jak na prodej nemovitosti?

Přehrát video

Kategorie

Štítky

Zůstaňte s námi v kontaktu